mandag den 24. november 2014

Ormehold.

Jeg har nu haft ormehold i nogle uger.
Den første uge prøvede jeg at fodre dem med forskellige ting, blade (bøgeblade og andre forskellige), 







samt med madaffald (skræl fra gulerødder, porre, spidskål og kartoffel) samt har husket og vande dem.











Og da jeg ikke synes der skete det store prøvede jeg i sidste uge at grave nogle flere orm op og der kom 11 nye orm til, de var også store i forhold til de første orm som jeg fandt på biotopen. Denne her gang fandt jeg dem i haven.



 Og nu kan jeg se dem og at der er aktivitet i form af gange. Om de tager maden/bladende med ned i jorden har jeg lidt svært ved at få øje på. Der skete ikke noget de første dage da jeg havde lagt blade eller madaffald, og jeg valgte derfor at lægge jord overfor at se om der kunne gøre en ændring. Men det har jeg ikke bemærket endnu.




 

1 kommentar:

  1. Hej Janne
    Et flot terrarium du har fået lavet dig :-)
    Regnorm spiser ikke friskt køkkenaffald (det gør kompost orm / røde brandorm) - prøv i stedet med forskellige blade ud fra naturen. Og ja, det tager tid ;-) Har du dækket siderne til med plast eller pap således at ormene laver gange helt ud til glasset?

    SvarSlet