onsdag den 3. december 2014

Fugle mad.

Her har vi købt et fugle hus, hvor vi håber på at kunne se nogle fugle i løbet af vinteren.



Jeg har været i gang med at lave fugle mad, bestående af 500g svinefedt, 1kg frøblanding (hirse,hvede,knæk majs, solsikkefrø, milokorn og knæk hvede) og hvedeboller.

En dåse, hvor jeg har lavet hul i bunden og trukket en snor igennem. Har trukket et lille stykke pap ned i bunden for at lukke hullet lidt og derefter bundet en pind på til at holde på snoren inden i dåsen. 




Og her er fugle maden fyldt i og står og størnker, så det kan blive klar til at hænge. Den blår dåse har min søn lavet i sfo´en, den har en pind limet fast, hvor fuglen kan sidde på mens den spiser.

I følge min observation, har fuglene behov for maden når det er sne og frost udenfor. Ellers har de ikke været specielt interesserede. Jeg har også måttet flytte rundt på den ellers så gode hjemmelavede fugle mad, før fuglene kunne finde det.
 
 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar